Pages

Friday, February 25, 2011

Lobster?



Hari ini hari Jumaat a.k.a Friday. Aku x turun kerja hari ini atas alasan tertentu. Sori la Miss F, xdapat turun kerja n beri sumbangan tenaga aku hari ini kpada ofis tu. Jangan MARAH tau, aku MC bukan suka2 tau!

Woo..woooo.... T.T,

Baru semalam aku posted kat Twitter yang aku xnak demam.

"Protected myself with my medicines... Go away, flu and cough!"

"@ got fever. really not cool."

"I hate this flu."

"aku demam. T.T"

Tapi hari ini, aku jd Lobster la pula.
Dari Flu + Cough = Lobster yg sihat dan bulat (Bak kata NK)


Apa yg jadi? Nak tau? "Protected myself with my medicines... Go away, flu and cough!",
tu statement aku semalam lepas makan ubat2 yg boleh menghalau segala flu + cough yg ada dlm tubuh badan ni. Rajin tak aku makan ubat? hehehehe, budak baik ni tau! GARA-GARA rajin makan ubat la aku jd LOBSTER ni. Bangun pagi, ALAMAK! bersinar sungguh badan aku di pagi hari ini. Kalau bersinar macam Edward Cullen dlm cerita Twilight tu, bercahaya, bersinar mcm intan xpa la, xda aku kisah sangat. Ni, aku bersinar warna MERAH macam Lobster yang masak tu. Mamakkkkk~ Aku allergic la pula. Puiiii~ GARA2 rajin makan ubat sebarang la ni, without concerning about its content. Aku ada alahan ngn Prednisolone. Aku termakan ubat antibiotik yg mengandungi Prednisolone, dan kesannya kepada aku, aku allergic mcm ni. Aku dapat tahu aku ada alahan dgn ubat tu semasa aku diploma part 1 dulu. Sejak peristiwa tu, aku jadi hati2 apabila ambil ubat dan pastikan aku makan ubat yg x mengandungi Prednisolone tu. Entah mengapa malam tadi aku begitu ambik mudah menelan saja ubat antibiotik tu. Semua tu gara2 aku xmau sakit dan nak cepat sembuh. Akibatnya, aku ambil MC hari ini, dan happy holiday lah kat aku sebab kira cuti aku ada 3 hari termasuk hari ni (Sabtu+Ahad x kerja). Padan Muka Aku! =.=
jadilah aku Lobster yg MERAH masak, segar dan bulat. Hahahaha.. Bengong~ -.-'




Ha! Serupa x NK? Merah menyala mcm tu. If lobster macam ni, mmg nyaman dimakan, kenyang perut,sukanya hati. If lobster mcm aku, mana ada nyaman dimakan ni. Haiiisshh... serik dah aku.

Pengajaran kepada aku: Jangan makan ubat sebarang lagi tau! PADAN MUKA AKU, T.T


Me say... PEACE!









2 comments:

nad said...

Tersengih ku baca post ko tok. Haha.
"Lobster yang sihat dan bulat. Bleh gik ko quote apa yg aku post kat wall. Mesti ko dah terbiasa buat LR kan?

XNeZ said...

Hahahha, kot! hahahhaha.... Ngegeh nyer~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...