Pages

Wednesday, November 27, 2013

Cerita Novemberku

Hai2... Ape cerita? Xda cerita. Hanya cerita pengakhiran bulan November dan xlama lagi bermulalah bulan Disember. Means that..... hohoho... xmas is coming soon! ko x happy?? apa ke jadah kalau x happy bila bulan disember menjelma, opkos ler aku happy. Why? Here I can tell u why. Bcoz I will take a long holiday. (Macam la long holiday tu sebulan, setahun begitu kan yang membuatkan kamu happy yer, Cik Agnez?? -.-!) Seminggu jer pun. But I am so glad la ada cuti untuk meraikan xmas nanti. Let's sing together.. we wish you a merry xmas, we wish you a merry xmas, we wish you a merry xmas & happy new year~ Awalnya aku nak meraikan. Kihkihkih.

Eyh, Agnez, lapang nyer kamu ni berblog bagai? Dah la waktu kerja, xkerja ke/cuti? Curi tulang erkkk? Huhuhuhu.. Meh aku menjawabnye.. Ye, sejujurnya aku mencuri tulang temulang semasa bekerja. Eeee xmalunyer... Xpe la kan, skali sekala nak update. Ini adalah satu cara aku release tension yang ada. Cukupla keja aku bekerja dari pagi ke malam, membanting tulang (la sangat). Tapi seriously aku kecapekan. Masuk 3 hari aku pergi longhouses (accompanied the consultants), dengan jaraknya yang jauh, struktur jalan nya yg super sloppy, mcm naik roller coaster gtu, sakit semua isi2 badan aku tau. T.T . Petang ni pula xda program sebab dah settle utk program utk hari ini, jadinya, aku dapat la melepak kejap di blog ini. Hooray!Panjang huraian untuk buat penjelasan kenapa aku bergayut di sini. Well.... :)

Time flies so fast. What a moment. Pejam celik pejam celik dah ke penghujung tahun 2013. Awl nya aku nak wrap up segala cerita tahun 2013. Kot-kot x sempat diceritakan bulan depan. Oppss... Touch wood. (ketuk meja)
Sepanjang beberapa bulan ni ada jugalah perkara2 gembira yang telah berlaku di sekeliling aku. Antaranya:
1. ISCC & RSPO audits dah lepas. So merdeka! Untuk tahun ni jer. Continuous improvement have to be done. Damn, my freedom is limited. Nvm.

2. I'm 25 years old already. What a big number/figure huh? And yesterday, one of the auditor counter-checked my age, I said I'm 25 yrs old. And he said seems like I was at my 30++ yrs old. Bedebah. Am I too old to you, Mr??? X boleh jadi ni! (ehem, mesti ikut tune Sailormoon nak menyeru Kuasa Bulan dier tu)... Dengan Kuasa Diet Atkins, aku menyerumu untuk membuatkan aku tabah dan sabar dengan cabaran untuk meneruskan proses dietku. But hey, aku bangga sikit la dgn perubahan aku. Sekarang y'all tgk aku mungkin bedebab besar gajah, but let me tell you that I've been reduced my weight almost 10 kg if compare to last year okayyy~ Satu pencapaian yang layak dibanggakan apa.. kan?kan? Jawab la ya supaya aky x feel down, babe.. :p

 Ada beza x? 
Mungkin korang x nampak, tapi aku yg rasa. Aku tau la. 
(Masuk bakul angkat sendiri)
Usaha tangga kejayaan. 
Mana tangga aku nak turun naik biar kurang lagi berat ni. 
Won't give up. Hooyah.

3. Aku berpeluang balik ke kampung halamanku. Yes. Kalau korang tafsirkan/fikirkan. Kampung aku xla jauh sgt. Sejam setengah kot dari tempat kerja aku. Tu pun aku jarang nak menjenguk. Bukannya apa bcoz my parents diaorang stay kat bandar, buat apa balik kampung kalau xda org kat rumah kan. Tapi, sejak parents sudah menetap di kampung, aku tetiba berubah mood mau balik ke kampung kalau boleh tiap2 minggu. Kalau boleh la. Cuma yang menjadi halangan untuk balik ke kampung adalah struktur jalan raya yang super duper bahaya la. Kalau x ujan, smooth jer kereta dapat lalu dan sampailah ke rumah dgn selamat. Kalau hujan, jangan mimpi la dapat lalu kecuali hang memang professional punya driver dapat melintasi merentasi melewati jalan yg licin itu. Kalau aku (dah ada pengalaman dah) yang drive, jatuh ke juram la gaya nya. Last time pergi, kereta skidded ke dalam parit (walaupun jalan lurus). Pemanduan aku yang sgt teruk ke or nak blame struktur jalan raya tu (Kayu balak punya jalan raya  ok, ko berani?). Mak siap kata suruh balik pakai sampan lagi tu. X berani arrr. Ada buaya. Taulah buaya x kacau sebarang, tapi mana tahu dah bukan nasib diri, tetiba bujang senang punya spisis tu mau menjenguk keluar. xdaya aku. Minta dijauhkan. But, I am looking forward to go back to my village. Tenang jer.

Aku anak kampung, kerjanya di ladang, kuli-kuli saja.

4. Company Annual Dinner sudahpun selesai. Leganyer. Walaupun sumbangan aku dalam projek ni x banyak (Kau cakap x banyak?? Tebal muka aku ni pergi tagih menagih sponsor ni tau, then you just signed only bah, then big boss said not appropriate la minta sponsor cenggini. Wehhh, kalau ya pun x appropriate, why your assistant signed juga, approached kitaorang pergi tagih juga. Dia yg rekomen cara gitu, dan siap warning kitaorg. "Make sure all the prizes are ready by xxxxxxx!!!". Anyway, x la sakit hati sangatkan sebab benda dah berlaku. Biarkanla. Next time we know what to do la. Lepas meeting hari tu boss cermin mata x cakap pa2 pun pasal sponsorship. Tau la tu diri yang salah juga. Kan boss kan?? Walau apa pun, ko tetap boss yang No. 1. (Ye ker?? Ye ler tu). Tabik Spring boss.



Cam cantek jer cam comel jer, cam montel jer. Kadang2, kita puji ckit diri sendiri biar boost our spirit utk hidup. Kurg la kes bunuh diri kot sebab self-esteem tu x rendah sgt.

5. Kedua-dua adik bujang aku dah masuk Politeknik, Kuching. Syukur sangat2. yang paling syukur bila adik bujang si Raka (21 tahun) tu masuk sekolah. Rezeki masuk sekolah lambat sampai. (kot). Adik bujang yang bernama Ben (18 tahun) dah daftar awal dari Raka. Ni Semester Ke-2 dia la, si abang dia baru masuk semester pertama. Xpa adik2ku, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Cepat or lambat, kejayaan itu menanti kita asalkan kita berusaha. Sejuk hati mak & bapa (kakak juga tau) tengok korang dah masuk sekolah. Good luck, bros.


Itu adalah serba sedikit perkara2 yang menggembirakan (x kurang juga yang x menggembirakan. Hidup inikan mesti seimbang).

Bulan Disember bakal menjelma. Of course ada plan mau terbang tinggi. KL, see u next month. :) Wanna shopping there. Confirm sales meletop2 ni. Duit jer yang x meletop. Huhuhu...

Okayla, setakat ininsaja perkongsian kita hari ini. Harap semuanya berjalan dengan lancar mengikut perancangan dan semestinya dengan kehendakNya.

Sebelum berpisah jom cheers dulu...

Ciao.

Peace,




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...